Jóga kéz visszér. Jógával a visszér ellen: 5 ászana, ami enyhíti a tüneteket


Testhelyzet: kéztámaszos fordított, a törzs-csípő mozgása szerint: középhelyzet, erő: 2.

Természetesen megelőzésként is melegen ajánljuk őket főleg ülő- és állómunkát végzőknek, valamint azoknak, kik öröklötten hajlamosak visszérbetegségre. Ha már begyulladtak az erek, mindenképp fordulj orvoshoz, mielőtt elkezdenéd a gyakorlást.

A felvétel és a lebontás lépései: A kiindulási póza: ardha-śīrṣāsana. Ügyelve a fél-fejenállás közben létrehozott kartámaszra és medence emelésre, emeld fel a lábaidat a magasba.

Ezt kétféleképpen teheted meg: a Zsugortartáson keresztül: a lábakat a földtől elemelve hajlítsd be a térdeket úgy, hogy azok a mellkast érintsék és közelítsd a sarkakat az ülőgumókhoz, majd innen nyújtsd föl a lábakat.

Milyen visszér típusokat különböztetünk meg?

Addig emeld a lábakat, ameddig a fej, a törzs és a láb egy vonalba kerül egymással. A kivitelezésével ellentétes sorrendben, lassan gyere ki a fejenállásból: ereszkedj vissza zsugortartásba, vagy egyenként engedd le a lábakat fél-fejenállásba, majd tedd a térdet a talajra, engedd a medencét a sarkadra és pihenj śaśāṅkāsaná ban. A kitartás alatti erővonalak és akciók: — A fej legmagasabb pontja legyen a talajon. A könyök, az alkar külső éle, a csuklóhajlat külső széle és a kisujj széle teljesen simuljon a földre, és a tested súlya inkább a két alkarra terhelődjön, mintsem a fejedre.

Visszérre, ödémára, pangó nyirokutakra gyakorlatsor - jóga gyakorlás

A lapockáidat simítsd bele a hátadba. A lábakat zárd, a belső lábélek érjenek össze, a belső lábélt told felfelé, míg a külső lábélt húzd lefelé.

Ön melyik visszér problémától szenved?

A kitartás alatti figyelemvezetések és légzések: BL a test hátulsó felszínén emeld felfelé a figyelmed: nyomd le a karokat, emeld a vállakat, simítsd a lapockádat, emeld az egész törzset, nyújtózz a farokcsonttal és a sarokkal, lábujjpárnával fölfelé.

KL a test elülső felszínén vidd lefelé a figyelmed: az elért szőlőlevélből történő visszérgyógyulás megtartva fixáld a térdkalácsot, húzd a szeméremcsontot a köldök és a köldököt a gerinc felé, mozdítsd a szegycsontot lefelé, a fejtetővel nyújtózz a talaj felé. Variánsok: Vakra-śīrṣāsana csavart fejenállás : fejenállás közben fordítsd el az jóga kéz visszér tartott lábfejeket és lábakat oldalra.

Ekapāda-śīrṣāsana fejenállásból egy lábas leengedés : az egyik lábad engedd le a talajra vagy közelítsd a fej előtt, miközben a másikat tartsd meg az eredeti helyzetében.

  1. Rejtett visszér tünetek és kezelés
  2. Jógaterápia visszér ellen

Pārśva-ekapāda-śīrṣāsana fejenállásból oldalra egy lábas leengedés : az egyik lábad engedd le a talajra, oldalra rézsút kifelémiközben a másikat tartsd meg az eredeti helyzetében. Upaviṣṭa-śīrṣāsana fejenállásban terpesz : nyisd minél nagyobb terpeszbe a lábakat.

A fejenállás közben fel lehet venni különböző ülőpozíciók lábtartását is, pl.

jóga kéz visszér

Felkészítő āsanák: — A kar erősítésére a kéztámaszos āsanák: mārjārāsanaadho-mukha-śvanāsanaūrdhva-mukha-śvanāsanasantolanāsanakaśyapāsanacaturaṅga-daṇḍāsana. Rávezető eszközös és páros gyakorlatok: — A kéz- és a fejtartást gyakorolhatod emelt śaśāṅkāsaná ban.

  • Hogyan és hogyan kezelik a visszérbetegségeket?
  • 2 hatékony jógapóz a visszerek kezelésére – Kezdő Jóga Otthonról

Fallal szemben ülj le nyújtott lábbal és jegyezd meg hová ér az ülőcsontod, majd fordulj meg és tedd a fejed tetejét az előbb kimért ülőcsont helyére. Vedd fel a fél-fejenállást úgy, hogy a talpad a falra teszed, a lábak legyenek párhuzamosak a talajjal.

Ezután a segítőd vezessen át egy hevedert a combtöveden, majd álljon mögéd úgy, hogy a combjával támassza meg a hátad. A támasztás közben figyeljen arra, hogy az összekulcsolt ujjaidat ne zavarja a lábfejével.

  • Végtagműtét visszér
  • Jógával a visszér ellen: 5 ászana, ami enyhíti a tüneteket | nlc

Majd a társad a heveder húzásán keresztül támogatja a medencéd emelését, irányt mutatva a megfelelő, talajon támaszkodó fejtetőtől az ülőcsontokig történő nyújtózásnak. Igény és erőnlét szerint kiemelheted egyik, majd másik lábad, megtapasztalva a teljes lábnyújtást. Ennél a gyakorlatnál ne emeld el mindkét lábad, mert a társad miatt nem tudnál megfelelően egyensúlyozni.

jóga kéz visszér

A kitartás alatt jóga kéz visszér lábtartásnál lehet mindkét lábad a falon a talajjal párhuzamosan, vagy az egyik lábad a falon, másik a levegőben a talajjal merőlegesen.

Vedd fel a fél-fejenállást úgy, hogy a talpad a fal tövébe teszed.

Könnyű lábak

A segítőd a hátadhoz ülve behelyezi a két lábát a fejed-felkarod közé úgy, hogy a lábszárával támasztja meg a vállövedet. Ezután lépj fel a falra, a lábaid legyenek párhuzamosak a talajjal. A társad kezeivel emelje a medencédet a plafon felé. Ebben az esetben előre készítsd oda a széket.

jóga kéz visszér

Lépj először föl a szék ülőkéjére, majd gesztenye infúziók visszér emeld ki a lábad. A fal legyen a hátad mögött, vedd fel a fél-fejenállást, majd lépj fel egyik, majd másik lábaddal a segítőd csípőlapátjára, és onnan emeld tovább a lábad.

Śīrṣāsana – Fejenállás

Ebben az esetben még legyen a hátad mögött a fal. A fal segít abban, hogy ne dőlj el. Hatások: — A tudatra: fejleszti a memóriát és élénkíti az elmét. Ellenjavallatok és javasolt könnyítések: — Nyaki porckorongsérv esetében, illetve minden olyan helyzetben, jóga kéz visszér a fordított testhelyzetek ellenjavallottak, ne végezd.

Előrehajlás kilégzéssel Fotó: Profimedia Álljunk egyenesen, a lábak legyenek párhuzamosak, a lábujjak nézzenek előre, majd vegyünk egy mély lélegzetet, és a kilégzéskor egyenes derékkal hajoljunk előre. Engedjük, hogy a mellkasunk mintegy a lábaink fölött lebegjenek. Fontos, hogy a gyakorlatot ne derékból, hanem csípőből végezzük. Ez az ászana nemcsak a lábakat nyújtja meg alaposan, de serkenti a vérkeringést, és hatékonyan enyhíti a végtagfájdalmakat. Ebben a pózban a fej a szív alá kerül, ami serkenti a vérkeringést a fejben.

Felhasznált irodalom: Jóga tiszta forrásból: Dr.